RSS

Hedef ve Motivasyon

07 Feb
Hedef ve Motivasyon


Aslında hedefsizlik ve kayıp motivasyon demeliydim başlığa🙂 Çünkü sıkıntı var biraz. Koşuya başlarken bir hedefim vardı. 2012 Dubai Maratonu’nda 10 kilometre yarışını koşmak idi bu hedef. Bunu yapmayı kafama koyduktan sonra tüm koşularımı ve antrenmanlarımı bu amaca dönük yaptım. Genelde koşularımı sabah erken yapıyorum. Hatta ne geneli, her zaman sabah erken yapıyorum. Çünkü başka türlü vakit ayıramam. Akşamları işten yorgun geldikten sonra koşamam, mümkün değil. Sabahları hem dinç oluyorum hem de güne koşuyla başlamak işte de iyi geliyor ve daha dinamik oluyor insan. Böylece akşamları da kendime vakit ayırabiliyorum. İşte bu sebeplerden dolayı saat 05:30’da kalkıp yollara düşüyorum. Ve bu hiç de kolay değil. Birlikte koştuğum bir koşu partnerim de olmadığından bazı günler kalkabilmek, herkesin uyuduğu o saatte kendini yollara vurabilmek 

hiç de kolay değil efendim. Ben böyle zorlandığım zamanlarda hep yarış gününü düşündüm. Kendimi yarışa başlamış ama ortalarda bir yerlerde yığılıp kalmış gibi hayal ettim. Çalışmazsam öyle olacaktım işte. Herkes beni ayıplayacak, “madem koşamıyor, bari katılmasaymış” diyeceklerdi. Ve hedefim vardı, o koşuyu bitirecektim, hem de 1 saatin altında bitirecektim. İşte böyle motive ediyordum kendimi. Daha hava aydınlanmadan her yer karanlıkken sokaklara çıkıp koşmak için başka şansım yoktu. Benimle aynı saatlerde koşan 2 kişi daha oluyordu genelde. Bir tane yaşlı bir Japon amca, bir de koşuyu oldukça ciddiye alıyor gibi görünen, tam teçhizatlı ve uzun süre boyunca koşan bir abi. Bu ikisiyle aramızda hiç muhabbet geçmedi, sadece birbirimizi ilk geçtiğimizde ya da ilk karşı karşıya geldiğimizde good morning dileklerimizi iletiyorduk birbirimize. Yani merhaba merhaba, o kadar, laubaliliğe lüzum yoktu.🙂 Bazı sabahlar kalkmakta zorlanınca, gitmezsem Japon amca ve diğer abi merak eder diye gazlıyordum kendimi, durumun vehametine bak.🙂.

Neyse, bi şekilde yarıştan bir hafta öncesinde artık yarış mesafesini koşabilecek duruma getirmiştim kendimi. Ve şurada bahsettiğim şekilde yarıştan alnımın akıyla çıktım. Yarış sonrası kendime 4 gün tatil verdim. Fakat bu 4 gün geçtikten sonra tekrar koşmaya başlamak zulüm geldi bana. Bir tembellik, bir rehavet. 8 kilometre koşma niyetiyle evden çıkıp 5. kilometrede bırakmalar, “şimdilik bırakayım, yarın erken kalkıp 10 kilometre koşarım :D” diye kendini kandırmalar falan. Önümde hazır olmam gereken bir tarih de olmadığı için bi boşlamalar, oh oh. Motivasyon eksikliğinden az koşma, yavaş koşma ya da hiç koşmama ve bu durumun getirdiği suçluluk duygusu, moral bozukluğu derken, yandaki arkadaştan halliceydi durumum işte.

Bu durumun önüne geçme zamanı gelmişti, Aksi takdirde koşu camiası çok önemli bir sporcusunu kaybedebilirdi. Hemen premier marathons‘a gidip önümüzdeki aylarda neler var bir göz attım. Ve 16 Mart’ta yapılacak olan Dubai Autodrome 10 km koşusuna ve tam tarihi ileride açıklanacak olan ama yine mart ayı içerisinde koşulacak olan Terry Fox koşusuna kaydoldum. Artık yeni hedeflerim var. Ve bu hedeflere bu defa farklı şekilde hazırlanmaya karar verdim. Bir program uygulayacağım. Bu programın detayları gelecek daha sonra.

İşte böylece antrenmanları tekrar yoluna koymuş oldum. Ve kendi açımdan hedefim olmayınca motivasyonun ne kadar zor olduğunu anladım. Koşu alışkanlık yapan, zevkli bir spor olsa dahi hedef olmayınca olmuyor. Ben koşmada sıkıntı yaşamadım zaten. Çıkıp koşmak değildi problemim, benim problemim uzun mesafe antrenmanı yaparken bir noktada sıkılıp ya da üşenip bırakmaktı. Devam edemiyordum, çünkü hedefim yoktu. Artık yeni hedeflerim var. Ve koşmaya devam.

Hayat da güzel, koşmak da…

 
Leave a comment

Posted by on February 7, 2012 in koşu, motivasyon

 

Tags: , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: