RSS

Dubai Desert Run 10K

07 May
Dubai Desert Run 10K

Geçenlerde yani 28 Nisan günü Dubai Desert Road Run 10K yarışı vardı. Bu yarışa ben daha önce premier marathons aracılığıyla kaydolmuştum. Yarışı dubairunning.com tayfası düzenliyordu. Aslında bu bir seri. 3 defa düzenleniyor bu yarış. Ben hem kaydolup hem de championchip satın aldım. Championchip adından da anlaşılacağı gibi bir zamanlama çipi. Bunu bir defa alıyorsunuz ve o çip seri numarasıyla adınıza kaydediliyor. İleriki zamanlarda zaman kontrolü championchip tarafından yapılan tüm yarışlarda kullanabiliyorsunuz. Ayrıca çip takmaya gerek kalmıyor. Ayrıca her türlü aktivite için kullanılabiliyor. Yani bisiklet yarışı veya daha başka müsabakalarda da kullanılabiliyor. 

Bu çip de yarış paketimin içinde olacaktı. Yarış Dubai – Al Ain yolu üzerinde bulunan The Sevens stadyumu çevresinde olacaktı. Bu stadyum şehirden epey uzakta. Yarış da saat 7’de başlayacaktı. Havalar burada artık oldukça fazla ısındığından mümkün olduğunca erken başlaması herkesin yararınaydı tabi. Çok erken saatte kalkıp kahvaltımı yaptıktan sonra yollara düştüm. Burada da bahsettiğim gibi 1 gün önce Terry Fox koşusundaydım. 9 kilometrelik koşu oldukça sıcak bir havada yapılmıştı ve normalden fazla efor sarfedip yorulmuştum. Dolayısıyla daha üzerinden 24 saat geçmeden bir de 10 kilometre koşma fikri aslında çok içaçıcı değildi benim için. Gene de kendimi gaza getirip, bi gideyim de koşmasam da çipimi alır gelirim diye düşündüm.

The Sevens’a 6:30’da ulaştım. Sıraya girip paketimi aldım. Çipi ve yarış numaramı ve start finish işaretlerini görünce gaza geldim ve bu kadar geldim koşmadan olmaz diye düşündüm.

Cumartesi tatil günü olduğundan herkes eşi dostu ve ailesiyle gelmişti. Oldukça kalabalıktı ortam. Stadın yanındaki Costa Coffeeö yarış gününe özel olarak erkenden açılmıştı. Koşucu yakınları kendilerini çaya, kahveye ve Costa’nın sandviçlerine vurdu haliyle. Stattan güzel bir müzik yayını vardı. Herkes neşeli, herkes mutluydu.

Yarış stadın etrafında asfalt parkurda 2 tur üzerinden yapıldı. Binbeşyüzüncü ve dolayısıyla altıbinbeşyüzüncü metrelerde yaklaşık 200 metrelik tırmanışı saymazsak parkur düz idi. Ben çok da iddialı olmadığım için arkalarda yer edindim starttan önce. Ve saat 7:10’da startı verdiler. Yavaş ve kontrollü başladım. tempom yaklaşık olarak 5:45 dk/km idi. Biraz ilerledikten sonra hep bu tempoyla devam etmeye karar verdim. Üçüncü kilometrede su istasyonu vardı ama pas geçtim. İlk turu tamamladığımda yani beşinci kilometredeki su istasyonunda yarım litrelik bir su aldım ve durdum. Suyun neredeyse tamamını içtikten sonra şişeyi atıp devam ettim. Koşu esnasında sıcaklık 34 dereceydi. Koşarken bir taraftan da kendi kendime hayret ediyordum, çünkü bir gün önceki yorucu 9 kilometrenin etkisini neredeyse hiç hissetmedim.

Son 2 kilometreye geldiğimde tempomu muhafaza ettim ve 1:01 ile tamamladım yarışı. 2 defa durarak su içtim diye 1 saatin üstünde kaldım. Ama hava sıcaklığı da çok etkiledi. Bitişte gatorade verdiler de vücut biraz kendine geldi. Madalyamı aldım, biraz dinlendim. Organizatörlerle 2 lafın belini kırdıktan sonra da eve doğru yola koyuldum. Bu arada birinci olan eleman 39 dakikada bitirdi yanlış hatırlamıyorsam.

Genel olarak güzel bir organizasyondu. Katılımcı listesine baktığımda tek Türk bendim. Park yerleri, parkura yönlendiren işaretler, soyunma odaları, içecekler gibi detaylar hep güzel düşünülmüştü.

Bu yarışın bu sezon için üçüncü ve son etabı Temmuz ayında yapılacak. Ama ona katılabilirmiyim bilmiyorum. Çünkü o tarihte sabahın köründe bile 40 derece üstü sıcaklık ve yüksek nem oluyor.

 
 

Tags:

Leave a Reply

 
